Vill du byta blombebisar?
  Då har du kommit rätt, Här byter vi frö, sticklingar, plantor,
  lökar, skott, trädgårdsredskap, blomjord, trädgårdsfyllning,
  stenar, buskar, blommor, gödsel,örter mm.

Vanliga frågorVanliga frågor   SökSök   MedlemslistaMedlemslista   Mina genvägarMina genvägar   Bli medlemBli medlem Ladda hem en fröpåse mall (pdf)Fröpåse

Vad kan vi frösätta nu i höst och vinter

Svara på inlägget Forumindex -> Förkultivering och förökning
Bjud in en vän att läsa det här inlägget
Lägg till som genväg
Visa föregående ämne :: Visa nästa ämne  
Författare Meddelande
ROGG

Klicka här för att se vad ROGG önskar sej.
Klicka här för att se vad ROGG har att byta med.

InläggSkrivet: Tis Sep 16, 2008 11:21 pm    Rubrik: Vad kan vi frösätta nu i höst och vinter Citera

Hej

Jag är helt gröngöling här på blombebisar och skulle gärna vilja få lite råd av er som är gamla i gamet. Jag vill gärna börja att sätta fröer under den mörka tiden här på året och dra upp plantor till våren och sommaren som min mor ska kunna ha i sina trädgårdsland och på kyrkogården mm. Jag vill gärna också frösätta lättskötta krukväxter både blommande och gröna Hur gör jag? Vilka ska jag välja om jag vill ha resultat "lättodlade"lättförökade"lättgrodda" Att börja med så det blir något av det. Behöver tips på bra postorderkatalog eller hemsidor för beställning av fröer och gärna tips på bra jordsorter osv TACKSAM FÖR ALLA TIPS OCH IDEER Vänligen ROGG
Till överst på sidan
Visa användarens profil Skicka personligt meddelande
oldwolfie
Site Admin
Site Admin

Klicka här för att se vad oldwolfie önskar sej.
Klicka här för att se vad oldwolfie har att byta med.

InläggSkrivet: Tor Okt 02, 2008 8:42 pm    Rubrik: Re: Vad kan vi frösätta nu i höst och vinter Citera

ROGG skrev:
Hej

Jag är helt gröngöling här på blombebisar och skulle gärna vilja få lite råd av er som är gamla i gamet. Jag vill gärna börja att sätta fröer under den mörka tiden här på året och dra upp plantor till våren och sommaren som min mor ska kunna ha i sina trädgårdsland och på kyrkogården mm. Jag vill gärna också frösätta lättskötta krukväxter både blommande och gröna Hur gör jag? Vilka ska jag välja om jag vill ha resultat "lättodlade"lättförökade"lättgrodda" Att börja med så det blir något av det. Behöver tips på bra postorderkatalog eller hemsidor för beställning av fröer och gärna tips på bra jordsorter osv TACKSAM FÖR ALLA TIPS OCH IDEER Vänligen ROGG

hej rogg vet du jag tycker du kan stoppa ner alla fröer du hittar testa från frukter du ätit o peta ner i jorden o så kan du ta skott från blommor hos vänner o försöka på rötter på
de e så kul o bara testa o se vilka som lyckas
tamarind tillexempel är en fin liten palm som man kan köpa o äta men sätta förerna

jag brukar köpa jorden på ica eller varsomhelst

billigast o bäst blir de ju som sagt om man kan få skott av vänner
annars får du botanisera i nån plantchop hemmavid
då villa man ha allt man ser men du får ta me spenderbyxorna

frön ska sås till våren men visst går de me extrabelysning po få tidiga plantor men där e jag inte så inssatt

exprimentera var inte rädd för o testa så kommer du bli din egen expert Cool
välkommen hit
Visa tidigare inlägg:   
Svara på inlägget    Forumindex -> Förkultivering och förökning Alla tider är GMT + 2 timmar (svensk sommartid)
Sida 1 av 1
Bjud in en vän att läsa det här inlägget

Lägg till som genväg

Hoppa till:  
Du kan inte skapa nya inlägg i det här forumet
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Du kan inte ändra dina inlägg i det här forumet
Du kan inte ta bort dina inlägg i det här forumet
Du kan inte rösta i det här forumet